2008. június 17., kedd

Ima érettségizőkért, vizsgázókért

Ima érettségizőkért, vizsgázókért


1
Jézus Krisztus!  Benső  hang  ébred  bennünk,  ami  talán  már  imádságunk
   kezdete. Bár ajkunk  még néma,  de szívünk figyelmes  és megszólít  Téged.
   Néha  meglepődünk,  mikor  felismerünk  magunkban,  fölfedezve  titokzatos
   jelenlétedet.
   Föltámadt Krisztus, Te  minden embert  megszólítasz és  hívsz: "Engedd  át
   magad bizalommal a benned lakozó,  Lelkembol fakadó életnek; a te  kicsiny
   hited is elég nekem. Soha nem hagylak el, soha."
   Roger testvér
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Uram, hiszek benned, remélek benned és szeretlek téged! Kérlek, növeld hitemet, hogy
még szilárdabban tudjak hinni benned! Növeld reményemet, hogy életem minden
pillanatában rád tudjam bízni magam! Kérlek, adj szeretetet, hogy téged és
körülöttem mindenkit szeretni tudjak!
Uram, taníts meg igazán szeretni!
 
Uram, Jézus, te vagy az Isten. A mennybol leszálltál a földre, hogy megtaníts
szeretni. Néha olyan nehezemre esik szeretni a körülöttem lévoket, olykor még
magamat is. Segíts, kérlek mindenható kegyelmeddel, hogy több lehessek, és magamat
ajándékozzam oda az embereknek, hogy életüket boldogabbá tegyem, és hogy a világ
jobb legyen ezáltal.
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
Semmi sem olyan alacsony, semmi sem olyan koldusszegény itt a földön, mint amilyennek én  érzem  magam  nélküled.
 Milyen  magasra  szállnak  vágyaim, milyen gyönge azonban az ero,  hisz irgalmat kell esdenie.
 Nyújtsd  nekem, Uram, azt  a láncot,  amely  magához köt  minden  égi ajándékot:  a  hitre gondolok, amely felé  ösztönzést és  indítást érzek,  azonban teljesen  és egészen elérnem nem hagy bunös voltom! A hit az ajándékok ajándéka,  amely számomra olyan nagy, mint amilyen ritka,  sot még nagyobb, mert nélküle  a földön nincs békesség, nincs boldogság. Aki nem fukarkodtál véreddel,  mit használ nekünk adakozó jóságod, ha hiányzik a mennyország másik kulcsa,  a hit!
   Michelangelo Buonarroti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
Uram, hiszek benned. Hiszem, hogy szeretsz, hogy mellettem állsz, és elkísérsz
napomon. Rád bízom magam, Uram! Jobban bízom benned, Uram, mint saját magamban, mert
te olyan végtelenül jó és hatalmas vagy. Szeretlek, Jézus! Szeretlek, mert meghaltál
a kereszten, hogy megments engem.
 
Uram, mondd meg, mit szeretnél tolem!
 
Uram, Jézus, annyian vannak, akik alig, vagy egyáltalán nem ismernek téged. Te
megadtad nekem a kegyelmet, hogy ismerhesselek és szerethesselek. Adj kegyelmet és
annyi bátorságot, amennyire szükségem van, hogy meghalljam hangodat, felvegyem
keresztem és kövesselek!
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
Uram, úgy legyen, ahogyan Te akarod;
   úgy akarok járni, ahogyan Te akarod,
   de segíts megértenem akaratodat!
   Uram, akkor van itt az ideje, amikor Te akarod,
   és én készen vagyok, amikor Te akarod,
   ma és mindörökké!
   Uram, elfogadom, amit Te kívánsz,
   és az a nyereség nekem, amit Te kívánsz,
   elég annyi, hogy én a tied vagyok!
   Uram, azért jó így, mert Te akarod,
   s azért nem félek, mert Te akarod!
   Szívem a te kezedben nyugszik!
   Rupert Mayer
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
 
Atyám, reád bízom magamat,
   tégy velem, amit akarsz!
   Bármit teszel is velem, köszönöm neked.
   Kész vagyok mindenre, elfogadok mindent.
   Csak teljesedjék akaratod rajtam
   és minden teremtményeden,
   semmi másra nem vágyom, Istenem!
   Charles de Foucauld
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
 
Teremto Istenem! Hálás  szívvel köszönöm  Neked a  boldogságot, mely  most
   tölti be a szívem. Vétkeimért bocsánatot  kérve reménykedem, hogy ez a  
   teljesen Toled való, s nem sérti sem az Eget, sem pedig a Földet!  Kérlek,
   add meg  ezt  a  felhotlen örömöt  Felebarátaimnak  is,  hogy  mindannyian
   jókedvuen fogadhassuk a Holnap próbatételeit.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
Mit használnak, én Istenem és  üdvösségem, a jóságos cselekedetek a  végig való megmaradásnak ajándéka nélkül?  Mihaszna a szerencsés  hajónjárásnak,
   ha a  révparton elmerül  a  hajó? Vagy  mi  haszna a  szántás-vetésnek  és
   szépen-kelésnek, ha  aratás idején  elvész a  gabona? Semminemu  tökéletes
   élet, semmi jóságos erkölcs nem  juthat a boldogságnak nyugalmára a  végig
   való  megmaradás  nélkül,  mert  Te,  igaz  Isten,  mindeneket  abban   az
   állapotban ítélsz, melyben halála óráján találod, és amely felé dul a  fa,
   ott marad örökké.
   Azért ezt  a drága  ajándékot, melyet  csak Te  adhatsz egyedül,  Irgalmas
   Úristen, öntsd a  te méltatlan  szolgád lelkébe: hogy  semmi háborúság  és
   kísértet, semmi  fáradság  és kárvallás,  semmi  öröm és  vigasság,  semmi
   gyönyöruség és szomorúság el ne szakasszon  engem a te szerelmedtol és  az
   istenes  élettol,  a  te  szerelmes  szent  Fiadnak,  a  mi  Urunk   Jézus
   Krisztusnak drága szent vére hullásáért.
   Pázmány Péter
9
 
Uram, te vagy a valódi világosság, aki a világba jön és eluzi buneink sötétségét.
Elotted térdelek ma, mert bízom irgalmadban és szeretetedben. Nélküled semmim sincs.
Az ido, amit most eltöltök itt veled, legyen szeretetem kifejezodése. Semmi mást nem
szeretnék, csak hogy neked tetszek mindenben.
 
Uram, szabadíts meg tökéletlenségem árnyékától!
 
Uram, arra bíztatsz, hogy uzzem el a sötétséget a saját életembol. Segíts
kegyelmeddel, hogy másoknak fény lehessek, s így ok is a fény gyermekei legyenek
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10
 
Köszönöm Uram, hogy megmondod, mi az ami igazán fontos életutamon. 
 
Uram, teljes szívembol hiszek benned, mert tudom, te mindenre képes vagy. Gyermeki
bizalommal fordulok hozzád! Szeretlek, mert egyedül te vagy az én Uram és Istenem.
 
Uram, szabadíts meg félelmeimtol, hogy követhesselek!
Uram segíts, hogy nyitott és bizakodó szívvel hallgassam szavad! A felebaráti
szeretet parancsát azonos szintre emelted az Isten iránti szeretet parancsával.
Segíts megértenem ennek a szép tanításnak az újdonságát!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11
 
Köszönöm Teremtom, hogy embernek születhettem erre a világra, amely  telve
   van csodával. Köszönök minden új napot, minden új lehetoséget, köszönöm  a
   munkakedvet és  hogy mozogni  tudok,  hogy találkozhatom  más  emberekkel.
   Köszönöm az egyedüllétet  és a  pihenést, a  virradatot és  az alkonyt,  a
   nyílt horizontot.  Itt állok,  kezeim telve  vannak ajándékaiddal,  segíts
   nekem, hadd osszam meg önmagamat másokkal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
12
 
Uram, szeretlek! Köszönöm! Szeretnék boldog ember lenni! Mi akadályoz, hogy ezt
megtapasztaljam, ha életem minden pillanatában mellettem vagy? Segíts leküzdeni a
nehézségeket! Adj erot! Szeretném mindig a te gondviselésedre bízni magam!
Mindegy, mi történik ma, emlékeztetni fogom magam, hogy boldog ember vagyok, aki
megtalálta a kincset.
Uram, hiszem, hogy te vagy a legnagyobb tanító. Bízom benned! Hiszem és tudom,
hogy velem vagy a hajóban, így nem kell félnem, mindegy milyen magasra csapnak a
hullámok, és milyen erosen fúj a szél.
 

13

Azt a keresztet, mely most annyira nyomja vállunkat,

Mielőtt elküldte volna hozzánk az Úr,

Mindenható szemével megvizsgálta.

Isteni értelmével átgondolta,

Szerető szívével átmelegítette,

Mindkét kezével méregette,

Vajon nem nagyobb-e, nem nehezebb-e

A mi számunkra, mint amennyit elbírunk.

Aztán megáldotta szent kegyelmével,

Vigasztalásával megillatoztatta,

Ránk és bátorságunkra tekintett,

És így érkezék a mennyből a kereszt, mint Isten köntöse,

Mint Istenünk szeretetének irgalmas ajándéka.

(Szalézi Szent Ferenc)

14

Aggódó szívemmel egyre azt mondom,

Isten, Isten, Isten legyen velünk.

Isten kis fűszállal, mely kövek közt sorvad,

Isten az emberszívvel, mely jóság közt is oly vad.

Isten a hegyekkel, a bányával, a méllyel,

Távoli falukkal, melyek sötétek éjjel.

Isten legyen jókkal, Isten a gonoszokkal,

A több milliárd élővel és minden halottal.

Isten legyen a földdel, e fekete madárral,

Mely az iszonyú űrben, süvöltő szélben szárnyal.

Isten legyen a Nappal, Isten legyen a Holddal,

Isten legyen az összes reszkető csillagokkal.

S Isten legyen velem, s legyen veletek,

Közületek senkit Ő nem feledhet,

Isten kezében tartott szikrázó virág,

Ki ne ejtsen kezéből téged, te gyönyörű világ!

Amen

Nincsenek megjegyzések:

Vendégkönyv

Subscribe in a Reader

Térkép

Powered By Blogger

Bible

PayPerPost, Inc

PPP Direct

PayPerPost, Inc

PPP Direct

Fogarasi Levente

Fogarasi Levente
Születésnapom
Powered By Blogger