2008. június 21., szombat

Federico Lombardi jegyzete a québeci eucharisztikus kongresszusról

Federico Lombardi jegyzete a québeci eucharisztikus kongresszusról
június 21. 17:50

A Vatikáni Televíziós Központ eheti "Octava Dies" című műsorában a jezsuita igazgató az eucharisztikus kongresszusok és II. János Pál, illetve XVI. Benedek pápák kapcsolatáról szól. A kongresszus záró szentmiséjén XVI. Benedek élő kapcsolásban mondja el homíliáját.


A Vatikáni Televíziós Központ eheti "Octava Dies" című műsorában a jezsuita igazgató az eucharisztikus kongresszusok és II. János Pál, illetve XVI. Benedek pápák kapcsolatáról szól.
Ahogyan azt Benedek pápa mondta: az eucharisztikus kongresszusok mindig a lelki megújulás forrásai. Alkalmat nyújtanak arra, hogy jobban megismertessük az Oltáriszentséget az emberekkel, hiszen ez a legértékesebb ajándék, amelyet Jézus ránk hagyott. Ilyenkor az Egyház bátorítást kap, hogy a társadalom minden rétegének hirdesse és tanúsítsa Krisztus szeretetét. II. János Pál pápa televíziós összeköttetéssel kapcsolódott be a guadalajarai eucharisztikus kongresszus záró szertartásába. XVI. Benedek pápa is ilyen módon mondja el élő kapcsolásban a vasárnapi záró szentmise homíliáját a québeci kongresszus résztvevőinek.

Az Oltáriszentség valóban az Egyház életének középpontja - állapítja meg Lombardi. Hosszú pápasága végéhez közeledve II. János Pál kitartóan hangsúlyozta ezt: utolsó enciklikájával, az Eucharisztia évével és a püspöki szinódussal. Tisztában kell lennünk azzal, hogy a keresztény élet az Oltáriszentség forrásából nyeri erejét: minden nap, különösen vasárnaponként. Amint az első vértanúk mondták a tiltásnak ellenszegülve: a vasárnapi szentmise nélkül nem élhetünk! - zárja eheti jegyzetét Federico Lombardi.

Vatikáni Rádió/Magyar Kurír


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Műsorajánló – Katolikus Krónika

Műsorajánló – Katolikus Krónika
június 21. 16:45

Milyen témákkal foglalkozik június 22-i adásában a Katolikus Krónika?

• A sydney-i Világifjúsági Találkozóval párhuzamosan rendezik meg Egerben július 17-től 20-ig a Magyar Katolikus Ifjúsági Napokat, a Magyar Sydney-t.

A leányfalui Szent Gellért Lelkigyakorlatos Házban rendezték meg a VIII. Katekumenátus Konferenciát, melynek témája a beavatási folyamat és a keresztény azonosságtudat volt.


* * *

Adás
június 22. vasárnap 11.05, m1

Ismétlés
június 22. vasárnap 12.25 m2


Katolikus Krónika/Magyar Kurír


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Az Eucharisztia és a misszió

Az Eucharisztia és a misszió
Az Eucharisztikus Kongresszus 6. napja

június 21. 10:30

A 6. nap témája az Eucharisztia és a misszió volt. Mivel ezen a napon az óceániai földrész központi szerepet kapott, az első előadást Télesphore Placidus Toppo bíboros tartotta.


A bíboros egyszerűen foglalta össze a bűn lényegét: a bűn az Isten iránti szeretet hiánya. A bűn akkor létezhet, amikor életünkből kizárjuk Isten szeretetét. Társadalmunkban a bűn azért uralkodhat el, mert a világ szeretethiányban szenved. Sokszor a keresztények sem tanúsítják Isten irgalmát és szeretetét. Az Eucharisztia Isten végtelen szeretetének jele az ember iránt. Nekünk, akik az Eucharisztiát magunkhoz vesszük, az a küldetésünk, hogy a bűnösöket felkaroljuk, és így tegyünk tanúságot Isten irgalmáról.

Ezután következett José Prado Flores, a Szent András Evangélizáció iskola alapítójának tanúságtétele. Beszámolójában elmondta, hogy mint professzor tanította az igét, de nem élte. Úgy viselkedett, mint aki jobban ismeri Isten igéjét, mint maga Isten. Ő akarta megmondani Istennek, hogy mikor, mit és hogyan tegyen. Megtérése akkor történt, amikor rájött, hogy az igénél nem lehet bölcsebb. Engednünk kell, hogy az ige vezessen bennünket, és ne mi akarjuk azt megváltoztatni úgy, ahogy nekünk tetszik.

A szentmisét Joseph Zen Ze-Kim bíboros, Hong Kong érseke mutatta be. Való igaz – mondta a bíboros –, hogy az Egyház hangsúlyt fektet az Oltáriszentségben rejlő titokra, és csakis a „beavatottak” részesülhetnek az Eucharisztiában. A mise végén pedig a pap felszólít bennünket: „Ite, missa est!” Ezzel küldetést és missziós feladatot kapunk. Az Eucharisztikus misztériumot el kell vinni minden embernek, hogy mindenki megismerje Istent. Nagy megtiszteltetés érte a magyarokat ezen a napon, hiszen felkérték őket az olvasmány olvasására, amelynek Szép József, a montreali Magyarok Nagyasszonya Egyházközség tagja tett eleget.

A nap papszenteléssel ért véget, amikor 12 diakónust az áldozópapi rendbe szenteltek.

Androcivh Tamás/Magyar Kurír


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Az Életvédő Fórum állásfoglalása

Az Életvédő Fórum állásfoglalása az emberi embrionális őssejtekkel kapcsolatos kutatásról
június 21. 14:35

Az Életvédő Fórum a születés előtti emberi élet és méltóság védelme érdekében az emberi embrionális őssejtekkel kapcsolatos kutatásról a következő állásfoglalást alkotja:


Az emberi embriót a fogantatás pillanatától személyként kell tisztelni és védeni; eszközként való „felhasználása” megengedhetetlen. A minden emberi lényt megillető méltósággal kapcsolatos felelősséget a kutatók sem háríthatják el.

Emberi embriót kutatási, például őssejt-kinyerési célból nem szabad sem létrehozni, sem „felhasználni”. Mint emberi lénynek joga van az élethez, az egészséghez, a testi épséghez és az emberi méltósághoz is. Minden, nem az érdekében és védelmében történő, fejlődését sértő vagy veszélyeztető beavatkozás megsérti ezt a követelményt.

Semmilyen jónak tartott cél nem igazolhat egy olyan eszközt, amely az emberi embrió életének kioltására irányul. A jó cél nem teszi jóvá az önmagában rossz eszközt még akkor sem, ha az emberi embrionális őssejtek előállítása és felhasználása mellé sokan a legszörnyűbb betegségekben szenvedők képeit állítják, azt sugallva, hogy aki nem támogatja az emberi embrionális őssejtekkel kapcsolatos kutatást, az nem kívánja enyhíteni ezeknek az embereknek a nyomorát.

Az emberi lény soha nem tehető puszta tárgy- vagy eszköz-értékűvé; „biológiai anyag”-ként való „használata” súlyosan elítélendő cselekmény; élete annak kezdetén sem szolgáltatható ki egy másik ember vagy akár a társadalom céljaira.

Nyilvánvalóan tilos emberi és állati ivarsejt egymással történő megtermékenyítése is.

Az a(z őssejt-)kutatás engedhető meg, amely nem veszélyezteti az emberi lény épségét, életét és méltóságát. A felnőtt őssejtekkel végzett kutatások, amelyek humánusak, erkölcsi és jogi szempontból elfogadhatóak, s reménykeltőek.


Budapest, 2008. június 19.

Életvédő Fórum

dr. Hámori Antal Ph.D. Iur. Can.
az Életvédő Fórum alelnöke


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Jézus békéje

Jézus békéje – 2008. június 21.
június 21. 0:08

Jézus az ő békéjét adja nekünk. Ha a béke szót halljuk, a fegyverszünet jut eszünkbe. A háborúzó felek békét kötnek.

Azt is látjuk, ezek a békekötések nem hoznak tartós eredményt, hacsak nem jár együtt szemléletváltással. Mert attól nem lesz béke valaki szívében, elvesszük tőle a fegyvert.

Jézus nem felszínes nyugalmat ad, hanem az ő békéjét adja. Az ő békéje pedig nem más, mint a Szentháromság szereposztásának kisugárzása a világra. Az Atya, a Fiú és a Szentlélek egyformán isteni személyek, de nem pályáznak egymás helyére. Adják önmagukat, mert Istennek ez az alapvonása. Ez a szemlélet jelenik meg Jézus magatartásában. Az ő békéje az az állapot, hogy az ember felismeri és vállalja helyét a világban. Mert az igaz, hogy teremtmények vagyunk, de Isten fölemelt bennünket. Ezért van értelme önajándékozásunknak.

Sánta János


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Pápai viselet – 3.

Pápai viselet – 3.
Liturgikus öltözék

június 21. 9:00

Folytatjuk a pápai öltözékről szóló sorozatunkat.

A szentmisék, körmenetek, imaórák és ünnepélyes áldások alkalmával a pápa öltözete manapság már – főleg a VI. Pál-féle reformok nyomán – csak néhány vonásában különbözik a metropolita érsekek liturgikus viseletétől. Sajátossága a ferula és az egyedi szabású pallium – mindkettő méltóságjelvény és a jó pásztort idéző szimbólum is egyben –, valamint a mantum használata.
Szentmiséhez az albára veszi a zsinóron függő mellkeresztet és a stólát, majd a püspökök által ugyancsak viselhető, a diakónusinál könnyebb szövetből, vagy selyemből készült dalmatikát (tunicella). Erre jön a miseruha (casula), s végül a pallium. Fején fehér pileólust, illetve püspöksüveget (mitra) visel, kezében pedig a ferulát tartja, aminek használata manapság megegyezik a püspöki pásztorbotéval.

Körmeneteken, az imaórák liturgiáján, továbbá bizonyos nagy ünnepélyességű szertartásokon dalmatika és miseruha (meg a pallium) helyett hosszú pápai palástot (mantum) ölt magára. Ma már csak a nagycsütörtöki lábmosáskor látni a liturgikus kötényt (gremiale), amit a pápa régen például a szentkapu nyitása és zárása alkalmával (a kalapáccsal, illetve vakolókanállal együtt), vagy az olajjal való felkenéssel járó szertartásokon is használt.

Püspöksüveg
A püspöksüveg (mitra) eredetileg a római pápa saját liturgikus fejfedője volt, amit azután kiváltságképpen adományozott más püspököknek, míg a végén ezek körében is általánossá vált. A pápa ugyanúgy használja, mint a püspökök, tehát szentmisén, körmenetben, imaórák szertartásán, illetve pl. az „Urbi et Orbi” áldáskor.

Három alapvető változata közül az ékkövekkel és gyöngyökkel díszített püspöksüveget (mitra pretiosa) vasárnapokon és nagyobb ünnepeken vieli. Az arannyal hímzettet (mitra auriphrygata) konzisztóriumon, továbbá nagyböjtben és adventben hordja, a Laetare és a Gaudete vasárnapok kivételével, végül az egyszerű, fehér selyemből készültet (mitra simplex) gyászszertartásokon és nagypénteken. VI. Pál az ékes mitra helyett is rendszeresen az arannyal hímzettet alkalmazta.

Pápai palást
A pápa kizárólagosan liturgikus ruhadarabjai közé tartozik a XIII. század óta ismeretes pápai palást (mantum vagy cappa pontificalis), ami a liturgikus színeknek megfelelően fehér vagy piros lehet, mindkét változatban gazdag aranyhímzéssel díszítve.

A rendes palásttól (pluviále) annyiban különbözik, hogy sokkal hosszabb és hátul uszályban végződik. Szegélyei a trón lépcsőit voltak hivatottak betakarni, ezáltal még magasabbnak, tehát magasztosabbnak láttatván viselőjét. Méretei miatt hagyományosan három személy segítsége kellett viseléséhez: két szegélyét egy-egy diakónus-bíboros fogta, az uszályt pedig a pápai trónálló herceg.

Elöl a racionálénak nevezett díszes csat (rationale vagy formale) fogja össze. Ez utóbbinak három változata van (akár a püspöksüvegnek): ékes, egyszerű, illetve böjti.

A pápa körmeneteken (gyertyaszentelő, virágvasárnapi, úrnapi) viseli, a szentkapu megnyitásakor és bezárásakor, valamint a karácsonyi és húsvéti „Urbi et Orbi” áldáskor. Régen gyászszertartásokon is ezt hordta, illetve azokon a miséken, amiket nem ő celebrált, valamint a lateráni bazilika ünnepélyes birtokbavétele (az ún. possesso) alkalmával.

Régebbi viselet
Egészen a XX. század közepéig, sőt néhány esetben még tovább is fennmaradt néhány olyan liturgikus ruhadarab, ami kifejezetten a pápa sajátja volt. A VI. Pál által elhagyott tiarán (triregnum) és kesztyűn (chiroteca), továbbá a II. János Pál által megszüntetett hordszéken (sedia gestatoria) kívül meg kell említeni a faldát, a subcinctoriumot és a fanont.

A falda az alba fölé, a cingulumra erősített szoknyaszerű hosszú ruha volt, amit elől és hátul is fel kellett emelni, hogy viselője járni tudjon. Két változata volt: egy rövidebb, ami a korális ruhához tartozott és egy hosszabb, ami a miseruhával járt együtt. Amikor trónon vagy hordszéken ült a pápa lábát, illetve a lépcsőt volt hivatott elfedni, s ezáltal nagyobbnak láttatni őt. Kényelmetlen volta miatt XXIII. János vált meg tőle.

A subcinctorium a rendes cingulum alatt a pápa albájára tűzött manipulus-szerű liturgikus kellék volt, egyik oldalán a kereszttel, a másikon az Isten Báránya ábrázolásával. Valószínűleg praktikus használati eszközből alakult ki, és a liturgiában a Jézus által a lábmosáskor felöltött kötényre volt hivatott emlékeztetni. Ugyancsak XXIII. János hagyott fel használatával.

A fanon arany-piros-ezüst sávokkal díszített, selyemszövetből készült dupla körgallér. Az alsó gallért a pápa a stóla és a dalmatika alá vette fel, a felső részt pedig a miseruha fölé. A két rész eredetileg a nyakánál össze volt varrva. A XIII. században véglegesülő, ám jóval ősibb liturgikus ruhadarabot a középkorban egyesek szerint csuklyaként is használták. Valószínűleg a nehéz és gazdagon díszített ruhadarabokat volt hivatott elkülöníteni, illetve a miseruhát megóvni a palliumtű hegyétől.



Érszegi Márk Aurél/Magyar Kurír

Képek: Főkép: XII. Piusz liturgikus öltözékben További képek 1. Mitra (I. János Pál) 2. mitra (XVI. Benedek) 3. mantum (VI. Pál) 4. falda (XII. Piusz) 5. fanon (II. János Pál)


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Miről olvashatnak a Keresztény Élet legújabb számában?

Miről olvashatnak a Keresztény Élet legújabb számában?
június 21. 12:32

Ajánló a lap június 22-i számából

Jubiláló templom
Fennállásának 200. évfordulóját főpapi szentmisével ünnepelte az ajka-tósokberéndi templom.

Apor Vilmos szülővárosában
Segesvár katolikusai igénylik a közösséget, de a filiákban megszűnőben az élet.

Az „akasztófák papja”

Cafasso Szent József papok egész nemzedékét nevelte, de a bűnösöknek is atyjuk volt.

Palotából a kunyhóba
Oignies-i Szent Mária apja lába elé dobta drága ruháit – akárcsak Szent Ferenc.

Engedelmesség és béke
Papi arcélek rovatunkban bemutatjuk Horváth Lajos szombathelyi irodaigazgatót.

Aggasztó adatok a házasságról

A válás nem magánügy, hanem tragédia. Növekvő számuk a társadalom problémája is.

Az iskolai bizonyítvány
Herczeg Ferenc elbeszélése.

Hitem: kegyelem
Életem történetében is az Istennel való találkozásnak nagy területe a Szentírás – vallja a bíboros atya.

Rádióműsor
A katolikus rádiók heti részletes műsora.

Magyar Kurír


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Megjelent a Teológia legújabb száma

Megjelent a Teológia legújabb száma
június 21. 15:30

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Teológiai Karának hittudományi folyóirata az ekkleziológia, az ökumené, a kánonjog területéről valamint különösen a Biblia évéhez kapcsolodó tanulmányokat jelentetett meg.

A 2008/1-2. szám emellett először közli nyomtatásban a 2007-ben a Hittani Kongregációtól megjelent Responsa kezdetű dokumentumot egyháztani kérdésekről, és beszélgetést olvashatunk a 60 éves Rokay Zoltán filozófiaprofesszorral.

A könyvszemle rovatban recenziókat találhatók többek között Erdő Péter bíboros német és francia nyelven megjelent könyveiről, a magyar katolikus teológusportrékat megrajzoló kötetről, Umberto Eco: Rákmenetben előre című könyvéről és kritikát Richard Dawkins sok vitát kiváltó Isteni téveszme című művéről.

A hittudományi folyóirat tartalma:

Kránitz Mihály: A modernizmus elitélése 1907-2007

Martos Levente Balázs: "Krisztus a mi húsvéti bárányunk"

Nemeskürty István: "Deáki bötüről magyar nyelvre"

Perendy László: Az egyházatyák Szentírás-magyarázata

Puskás Attila: A Szentírás értelmezése Aquinói Szent tamás teológiájában

Rózsa Huba: Papság, papi szolgálat az Ószövetségben

Szuromi Szabolcs Anzelm: Az érett középkor egyházi bíráskodása és bírósági szervezet sajátosságai

Tajdina József: A Szentírás a lelkipásztorkodásban és a hitoktatásban

Török Csaba: Inkulturáció és ökumené

A Teológia legfrissebb száma 640 Ft-os áron beszerezhető a Szent István Társulat boltjaiban és a Hittudományi Kar jegyzetboltjában (Budapest, Veres Pálné utca 24, földszint).

Postai rendelés: Szent István Társulat, Vevőszolgálati Iroda, 1364 Budapest, Pf. 277.
Telefon: 218-58-20
Fax: 455-08-81
E-mail: szit@stephanus.hu

Magyar Kurír


© Híreink „Magyar Kurír” forrásmegjelöléssel szabadon felhasználhatók.

Istenben bízunk

Istenben bízunk

2008. június 21. Évközi tizenegyedik hét – Szombat

Gonzága Szent Alajos

P. Timothy Walsh LC

Mt 6,24-34

Senki sem szolgálhat két úrnak; mert vagy gyűlöli az egyiket, a másikat pedig szereti, vagy tiszteli az egyiket, a másikat pedig megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak. Ezért azt mondom nektek: Ne aggódjatok az életetekért, hogy mit egyetek, se a testetekért, hogy mibe öltözködjetek. Nem több az élet az ételnél, a test pedig a ruhánál? Nézzétek az ég madarait: nem vetnek, nem aratnak, csűrökbe sem gyűjtenek, és a ti mennyei Atyátok táplálja őket. Nem értek ti sokkal többet ezeknél? Ki az közületek, aki aggodalmaskodásával képes az életkorához egyetlen könyöknyit hozzátenni? És a ruha miatt miért aggódtok? Nézzétek a mezők liliomait, hogyan növekszenek: nem fáradoznak és nem fonnak; mégis, mondom nektek: még Salamon sem volt dicsősége teljében úgy felöltözve, mint egy ezek közül. Ha pedig a mezei füvet, amely ma van, és holnap a kemencébe vetik, Isten így felöltözteti, nem sokkal inkább titeket, kishitűek? Ne aggódjatok tehát és ne mondogassátok: ,,Mit együnk?'', vagy: ,,Mit igyunk?'', vagy: ,,Mibe öltözködjünk?'' Mert ezeket a pogányok keresik. Hiszen tudja a ti mennyei Atyátok, hogy mindezekre szükségetek van. Ti keressétek először az Isten országát és annak igazságát, és mindezt megkapjátok hozzá. Ne aggódjatok tehát a holnapért; a holnap majd aggódik önmagáért. Elég a napnak a maga baja.

Bevezető ima: Uram, Istenem, imádom fenségedet. Segíts ma még mélyebben elköteleződni feléd! Hiszek benned, mert te vagy maga az igazság. Segíts hinni mindabban, amit tanítasz, és remélni mindazt, amit ígérsz, és minden embert szeretni a te kedvedért. Tégy engem alázatossá, és ne hagyd soha, hogy elszakadjak tőled!

Kérés: Atyám, növeld beléd vetett bizalmam a mindennapi tevékenységek és életem során.

1.Isten vagy pénz. Ha az életünk csak a pénzről, az elismerésről, vagy a szakmai előmenetelről szól, egyre inkább ezek a dolgok fognak uralni bennünket, és végül a szolgái leszünk azáltal, hogy figyelmünk és időnk nagy részét ezeknek szenteljük. Érzelmeink és hangulatunk nagy részét ezek a dolgok fogják meghatározni, olyannyira, hogy ettől függően fognak napjaink jól, vagy rosszul alakulni. Ha azonban az Isten a mi Urunk, akkor Ő lesz életünk legmeghatározóbb része, és az Ő végtelen szeretete lesz egyetlen örömünk.

2. Az Atya előrelátása. Isten az Atyánk, és gyengéden szeret minket. Minden kívánságunkat ismeri, mielőtt kérnénk tőle. Azt szeretné, ha boldogok lennénk. Azt is tudja viszont, hogy csak akkor lehetünk boldogok, ha életünket rá bízzuk. Ha csak a pénzzel, az étellel és a ruhával törődünk, akkor rá már nem jut időnk. Ha viszont többet foglalkozunk Istennel és az Ő dolgaival, akkor gondoskodni fog róla, hogy soha ne szenvedjünk hiányt pénzben, ételben, ruhában.

3.Bizalomra épülő értékek. Ennek a bizalomnak meg kell valósulnia az életünkben. Hatnia kell gondolkodásunkra és életmódunkra. Ennek kell formálnia értékrendszerünket. Sosem lehet ugyanolyan fontos a strandolás, mint a mise. Nem lehet fontosabb a túlóra többlet fizetésért, mint a családdal töltött idő. Ha Istenbe vetett bizalmunk formálja gondolatainkat és eszményképeinket, akkor annak meg lesz a hatása a mindennapi élet konkrét tevékenységeire.

Beszélgetés Krisztussal: Uram, segíts, hogy a te szemeddel láthassam a dolgokat! Taníts a te értékeidre! Mi az ami neked fontos? Mit kell megváltoztatnom az életemben, hogy jobban szerethesselek, és szolgálhassalak téged?

Elhatározás: A napom Isten kezébe adom, és mindent rá bízok, ami miatt ma különösen aggódok.

Erdő Péter bíboros atya 2008. júniusi imaszándéka:

Add, Urunk, hogy az aratás Ura küldjön új papi hivatásokat saját művének folytatására és így újítsa meg egyháza életét.

Június a pap- és diakónusszentelések hónapja. Június 14-én Esztergomban, Pécsett, Szegeden és Veszprémben szentelik fel új papjaikat a megyéspüspökök, és a következő hétvégeken szinte valamennyi székesegyházban hasonló szentségkiszolgáltatásra kerül sor.

Ebben az esztendőben 48 pappal gazdagodik a magyar egyház, közülük 10-en szerzetesek. A legtöbb újmisést idén Esztergomban és Vácott szentelik, 8-8 főt. Kalocsán hat, a többi egyházmegyében pedig egy vagy kettő a szentelendők száma. Idén a Tábori Püspökség is gyarapodik egy újmiséssel. A szerzetesek közül hárman a premontrei kanonokrend, ketten a ciszterci rend tagjai. A verbitáknál és a piaristáknál pedig már a tavasz folyamán sor került a papszentelésre. Az idei újmisés létszám csak egy fővel alacsonyabb, mint az elmúlt esztendőben (49), de több, mint 2006-ban, amikor 36 papot szenteltek.

Hazánkban a 2007-es adatok szerint 1949 egyházmegyés és 358 szerzetes pap működik, az egyházmegyés papnövendékek száma 242. (Magyar Kurír)

Szeretettel várunk nyári táborainkba minden fiút és lányt, akik szívesen töltenek el egy hetet jó társaságban. színes lelki és szórakoztató programok közepette. Bővebb információ www.regnumchristi.hu weboldalon található.


Segít ez a szolgálat önnek? Szívesen segítené szolgálatunkat?

Elsősorban azzal teheti meg, ha másnak is ajánlja a napi elmélkedéseket, azonban örömmel fogadunk minden anyagi támogatást is, amelyek segítik missziós tevékenységeinket.

Missio Christi Alapítvány

Adószám: 18254589-1-43

CIB Bank 11100908-18254589-10000001



--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Ez a Vándor Evangélium apostoli imaszolgálat levelezőlistája.
A Vándor Evangélium program ebben az évben a Szentírás évét segíti.

Amennyiben kérdése van a leírtakkal kapcsolatban, az alábbi e-mailcímen felteheti: info@vandorevangelium.hu

www.vandorevangelium.hu
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---


Evangélium

2008. június 21. - Szombat

Jézus a hegyi beszédben ezt mondta tanítványainak: "Senki sem szolgálhat
két úrnak: vagy gyűlöli az egyiket, a másikat pedig szereti, vagy
ragaszkodik az egyikhez, a másikat pedig megveti. Nem szolgálhattok az
Istennek is, a mammonnak is. Ezért azt mondom nektek: ne aggódjatok az
életetek miatt, hogy mit esztek vagy mit isztok, sem testetek miatt, hogy
mibe öltöztök. Nem több az élet az ételnél, és a test a ruhánál? Nézzétek
az ég madarait! Nem vetnek, nem is aratnak, és magtárakba sem gyűjtenek,
hanem a ti mennyei Atyátok táplálja őket. Nem értek ti sokkal többet
azoknál? Ti aggodalmaskodók, melyiktek tudja életét egyetlen lépésnyivel
is megtoldani? És a ruházat miatt miért aggodalmaskodtok? Figyeljétek a
mezők liliomait, hogyan nőnek, pedig nem fáradoznak és nem is szőnek.
Mondom nektek: Salamon még dicsősége teljében sem öltözött úgy, mint egy
ezek közül! Ha a mezei virágot, amely ma virul és holnap a kemencébe
kerül, így öltözteti az Isten, akkor titeket nem sokkal inkább,
kicsinyhitűek? Ne aggodalmaskodjatok hát, hogy Mit együnk? vagy: Mit
igyunk? vagy: Mibe öltözzünk?! Ezeket a pogányok keresik. Mert a ti
mennyei Atyátok jól tudja, hogy minderre szükségetek van. Ti elsősorban az
Isten országát és annak igazságát keressétek, és ezeket mind megkapjátok
hozzá. Ne aggódjatok hát a holnap miatt! A holnap majd gondoskodik
magáról! Elég a mának a maga baja."
Mt 6,24-34

Elmélkedés:

Az isteni gondviselés magasztalását halljuk Jézus szájából. Ha a Jézust
megelőző időkben az isteni gondviselés azt szolgálta, hogy felkészítse a
teremtett világot és az embert Jézus jövetelére, vajon milyen célt
szolgálhat a Jézus utáni időben? A második isteni személy emberré válása
maga is e gondviselés része, amely által a jóságos Isten segítségünkre
siet, hogy megmentsen minket, bűnösöket. Ezt nevezzük megváltásnak. A
gondviselés tehát arra irányul ma is, hogy újra megtaláljuk Istent, s a
vágyakozáson túl mindent megtegyünk azért, hogy az üdvösséget elnyerjük.
Amikor arról beszélünk, hogy Isten a gondunkat viseli, akkor arra
gondoljunk, hogy megad nekünk minden lelki lehetőséget az üdvösséghez, de
nem veszi el szabad akaratunkat. Elfogadom-e a Gondviselés nekem szóló
ajándékait?
(Horváth István Sándor)



Imádság:

Uram, Jézus Krisztus, Isten fia, irgalmazz nekem!
(Az Athosz-hegyi szerzetesek szív-imája)
______________________________

Vendégkönyv

Subscribe in a Reader

Térkép

Powered By Blogger

Bible

PayPerPost, Inc

PPP Direct

PayPerPost, Inc

PPP Direct

Fogarasi Levente

Fogarasi Levente
Születésnapom
Powered By Blogger