2011. június 13., hétfő

Pünkösdhétfő


Húsvéti idő, A év, Pünkösdhétfő

SZENTMISEKOMMENTÁR

Bertalan atya kommentára
A HÍVEK ÜDVÖZLÉSE UTÁN:
ELSŐ KÖNYÖRGÉS UTÁN:
FELAJÁNLÁSI KÖNYÖRGÉS UTÁN:
ÁLDOZÁSI KÖNYÖRGÉS UTÁN:

ELMÉLKEDÉS
Forrás: Vasárnapi Kalauz - http://www.piar.hu/pazmany
O: Kornélius megkeresztelése: Krisztus mindenkit hív az üdvösségre, zsidót, pogányt egyaránt.
S: Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség azok számára, akik egybetartoznak Krisztusban.
E: Az apostolok gyengék, de majd az Igazság Lelkével tesznek tanúságot -- a világ gyűlölni fogja őket.
A szentlélek műve és ajándéka, hogy Krisztust ismerik és elismerik az emberek. A Lélek szól és hat az Egyházban. "A Szentlélek közössége" nem üres szó. A Lélek teremti az egység közösségét, Ő adja a közös és egyéni ima és ének örömét, Ő segít a hiteles keresztény életre. Az egyes ember is, a közösség is megnyílhat a Lélek hatásainak, de merev mozdulatlanságba is zárkózhat. "Akik Isten Lelkétől vezettetik magukat, azok Isten gyermekei."
Első olvasmányhoz / ApCsel 10,34.42-48Egy látomásnak kellett Pétert rábírnia, hogy Kornéliust, a pogány római tisztet fölkeresse és megkeresztelje. Egy keresztséget megelőző Lélek-áradás -- mondhatni egy kis pünkösd -- legyőz minden kétséget, amely még fennállhatott a zsidó-keresztények közt. Ledőlt a fal zsidók és pogányok közt, mert Isten előtt nincs különbség, minden népet meghív a megtérésre és az üdvösségre. (10,42-43: ApCsel 2,35; Jn 5,22.27; ApCsel 2,38 # 10,44-48: ApCsel 8,36; 11,17-18)
Válaszos zsoltár / Zsolt 117(116),1.2Dicsérő ének
Szentleckéhez / Ef 4,2-6A keresztények egysége nemcsak az emberi jóakaraton múlik. A kereszten Krisztus maga győzött le minden ellentétet, ami az emberek, valamint Isten és az emberek között fennállt. A keresztények egyesítője a Lélek, kit Isten az Egyházára áraszt. Ő az öröm, béke és egység; hatalmasabb Ő minden széthúzó erőnél. (Kol 3,12-15; 1Kor 12,12; 13,13; Róm 12,5; 1Kor 12,4-6)
Evangéliumhoz / Jn 15,26-27; 16,1-3.12-15Jézus ellenkezéssel találkozott e világon, tanítványai sem járhatnak másképp. A "Jézus elleni pör" nem zárult le: évszázadokon át tanítványai tanúskodnak Isten igazsága mellett, amely Jézusban jelent meg. Az "Igazság Lelke" lakik bennük, Ő ad szavuknak meggyőző erőt. Övéi nemcsak tanúsítják, amit Jézus mondott és tett, Jézus ott él az Atyja dicsőségében és ugyanakkor övéi szívében is. Erről tanúskodik az Igazság Lelke a tanítványok szava és tette által. (15,26-27: Jn 14,26; Mt 10,18-20 # 16,1-3: Jn 8,19; 15,21; 13,19; 14,29 # 16,15: Jn 17,10; Lk 15,31)
Szentségre várvaAz egy kenyérben való részesedés Krisztus egy Testévé tesz minket. Egység híján méltatlanul vennénk Krisztus szent Testét (vö. 1Kor 11,29), csakúgy mint aki súlyos bűnnel terhelve veszi Őt.
Elmélkedés
A Szentlélek az Egyházban
A Lélek ünnepét üljük meg ma: "megüljük", hogy folytonos maradjon bennünk, amire emlékezünk [solemnitas: solemus]. Folytonos ez az ünnep bennünk, ahogy a folyam, mely nyáron sem szárad ki; folyton folyik lelkünkön az ünneplő Lélek... Tizenkettőnek ígérte, tízszerezve gyűltek imára, mert vágyakoztak már egyazon hittel egyazon könyörgésben, egyazon lelki sóvárgással. "Új tömlő" voltak, mely újbort várt az égből -- és ez megjött... Hallottátok, hogy felelt nekik a nagy csoda! Mind, akik együtt voltak, egy nyelvet tanultak, rájuk szállt a Szentlélek és beteltek, szólni kezdtek minden népek nyelvein, amiket sosem tanultak. De tanított Ő, aki jött, annyi nyelven is egyet mondani... Akik odacsődültek, ámultak, mások gúnyolódtak: "Teli vannak édes musttal!" Nevettek és valamiképp jól mondták: Megteltek a sóvárgó tömlők újborral. Olvastuk egyszer az evangéliumban: "Senki sem tölt újbort ócska tömlőbe." (pl. Mt 9,17) A testi ember nem fogja föl a lelkieket. A testiesség: régiség, a Kegyelem: újság. Minél inkább megújul valaki; annál behatóbban fölfogja, amit igaznak tud. És forrt a must és a musttal forrván áradtak a népek nyelvei... Kérdezhetnétek, testvérek, ma nem száll le a Szentlélek? Aki ezt hinné, nem lenne méltó Őt fogadni. Mert ma is leszáll. Miért nem szólhatunk hát nyelveken? Mert amit az jelképezett, az már valóság lett. Akkor egy háznyi volt az Egyház, amely kapta a Lelket, de a kevésben a földkerekség jelen volt. Ennek képe voltak a nyelvek... Tudjátok, mint művel a lélek a földi testben! Élteti minden tagját: általa szem lát, a fül hall, a nyelv szólal, a kéz művel... De mindegyik a magáét: nem hall a szem, nem lát a fül. Így van Isten Egyházában is: van szentje, kivel csodát művel, más szentjében igazságot hirdet, másban a szüzességet őrzi, ismét másban a hitvesi tisztaságot, egyikben ezt, másikban azt; mindegyik a "maga művét" végzi, de egyformán és Egyből élnek... És lássatok meg mást is: mire vigyázzatok, mitől féljetek! Megesik, hogy az emberi testben, a testről leszakad egy tag, kéz, ujj, láb. Követi-e talán a lélek a levágottat? Lám, míg a Testben volt, élt; levágták és elhalt... Így a keresztény is -- katolikus -- míg a Testben él; leszakadva lélektelen, "szakadár".
Ha tehát a Szentlélekből akartok élni, tartsátok a szeretetet, kívánjátok az egységet, szeressétek az igazságot, hogy eljussatok az örök életre. Amen. (Szent Ágoston: 267. beszéd)
+
Ima a Szentlélekhez, aki az Egyház életeImádlak téged, Úristen, a legszentebb Szentháromságnak harmadik Személye, aki oly messze világító hegyi fényességet állítottál fel e bűnös világ számára. Te alapítottad, te rendezted be, te tartod meg az Egyházat. Te töltöd el állandóan ajándékaiddal, hogy az emberek lássák, közelítsenek hozzá, belépjenek kebelébe és éljenek benne. Bizonyos értelemben mintegy földre hoztad az eget és csodálatos közösséget alapítottál, amelyben, mint Jákob létráján, fel- és lejárnak az angyalok. Jelenléteddel helyreállítottad a közösséget Isten és az ember között. Megadtad az embernek a kegyelem fényességét, amelynek egykor át kell majd mennie a dicsőség fényességébe. Dicsérlek és áldlak téged hozzánk, bűnösökhöz való határtalan irgalmasságodért.
Különösképpen imádlak azonban isteni Vigasztaló, hogy végtelen jóságodban fölvettél engem ebbe az Egyházba, természetfeletti mindenhatóságod e művébe. Semmiféle jogom nem volt hozzá, hogy kívánhassam tőled ezt a csodálatos kegyelmet, amely a világ minden javainál több. Sok ember volt akik természettől jobbak voltak nálam, akiket kedvesebb természeti adományok ékesítenek és kevesebb bűn szennyez, és te mégis engem választottál ki kifürkészhetetlen szeretetedben és elvezettél nyájadba.
Amit te cselekszel, annak megvan a maga alapja, és én tudom, hogy az én meghivatásomban is végtelenül bölcs elhatározás rejlik, ha szabad emberi módon szólnom, -- de jól tudom azt is, hogy ez az alap nem énbennem van. Én semmit sem tettem érte, hanem mindent csak ellene. Én mindent megtettem, hogy akadályozzam terveidet, azért mindent csak a te kegyelmednek köszönhetek. A te hozzám való megfoghatatlan szereteted nélkül bűnben és homályban kellett volna élnem és halnom, egyre rosszabb és rosszabb lettem volna, végre talán az istentagadásig és az istengyűlöletig jutottam volna és végül is a pokol örök tüzébe hullottam volna. Csak te mentettél meg engem ettől, én Istenem, én győzelmes szerelmem! Van-e istentelenebb élet, mint az én életem egy része? Nem ingereltelek-e a végsőkig? Hogyan küzdöttem és harcoltam, csakhogy megszabadulhassak tőled! Ámde te erősebb voltál nálam és győztél. Számomra nincs más hátra, mint alázatosságban és imádásban porig hajolni szeretetednek és irgalmasságodnak mélysége előtt.
Ám kegyelmed végül is egyházadba vezetett. Most már csak azt a kegyelmet add meg nekem, hogy ezt a hivatást egészen kihasználjam és üdvösségemre fordítsam. Vezess engem és vonj engem szüntelenül magad felé, végtelen irgalmasságod mélységes forrásai felé, élő, égő imádással töltekező lélekkel. Mélyen oltsd lelkembe igaz szeretetet szentségeid és intézményeid iránt. Taníts meg, hogy helyesen értékeljem a bűnbocsánatot, amelyet mindig újra megadsz nekem és az oltáron való fölséges jelenlétedet, ezeket a megbecsülhetetlen értékeket. Semmit sem tehetek nélküled, és te ott vársz rám egyházadban és az ő szentségeiben. Engedd, hogy mindig bennük találjam támaszomat, amíg csak be nem teljesednek kimondhatatlanul az örökkévaló élet glóriájával. Amen. (Newman bíboros imája, Sík: DB, 157)

EGYÉB
Május 24. Pünkösdhétfő (Mária, keresztények segítsége)

1. Máriának, minden keresztény segítségének közbenjárására teremts, Urunk, békét a Krisztusban hívők között! Hogy minden imádságunk, áldozatunk elősegítse a keresztények egységét! Hallgass meg, Urunk!
2.Máriával, az Egyház anyjával kérjük, tedd minden közösségünket a kegyelem kiáradásának fészkévé! Hallgass meg, Urunk!
3. Máriával, Édesanyánkkal együtt kérjük, gyógyítsd meg a betegeket, vigasztald meg a szomorúakat, és add meg a bűnbánat kegyelmét minden bűnösnek! Hallgass meg, Urunk!
4. Hogy az Egyház közösségében Máriával együtt mindig állhatatosan imádkozzunk minden teremtményed célbajutásáért és a Szentlélek kiáradásáért! Hallgass meg, Urunk!
5. Máriával, a mennybe fölvett Királynővel kérjük, add, hogy a meghaltak a szentek seregével együtt mindörökké örvendezzenek országodban! Hallgass meg, Urunk!

Páduai szent Antal áldozópap, egyháztanító


Páduai szent Antal áldozópap, egyháztanító

Ünnepe: június 13
Rövid életrajz a zsolozsmáskönyvből:
A portugáliai Lisszabonban született a XII. század vége felé. Előbb az Ágoston-rendi kanonokok közé lépett be, majd pappá szentelése után a ferencesekhez ment át, hogy Afrika népei között hirdesse az evangéliumot. Franciaországban és Itáliában vándorprédikátorként gyümölcsözően tevékenykedett, sok eretneket megtérített, és rendjében elsőként tanította hittudományra a testvéreket. Tudománytól és kedvességtől átjárt beszédeket írt. Páduában halt meg 1231. június 13-án.
forrás: Rieth József: Szentjeink ( Pázmány Péter e-könyvtár)
PÁDUAI SZENT ANTAL 1195-ben született Lisszabonban, Portugália fővárosában. A Ferdinánd nevet kapta a keresztségben. Apja előkelő lovag volt, anyja pedig igen jámbor nő. Iskoláit a helyi káptalani iskolában kezdte meg, koraérett, világoseszű és erősakaratú volt. Mint ifjú diadalmasan uralkodott minden szenvedélyén. 15 évesen már ágoston-rendi kanonok, majd pappá szentelése után ferences szerzetes lett.
1220 nyarán ugyanis Marokkóból Koimbrába hozták öt ferences vértanú földi maradványait. A látvány indította őt a szegénységre, és ébresztette fel vágyát a mártíromság iránt. Afrikában szeretett volna misszionárius lenni. Remete Szent Antal nevét vette fel. Tudatosan elnyomta tudományos ambícióit is, pedig nagyon ismerte a Szentírást, ezt a tudását azonban évekig titkolta. Afrikába indult, de betegen szállt partra.
Kissé felerősödve haza akart térni, ám egy vihar Szicilia partjára sodorta. Itt értesült rendje 1221-es egyetemes káptalanjáról, így Assisibe indult. Innen remeteségbe vezényelték. Tanultságát alázatosságból most is sikerült eltitkolnia. Amikor parancsra helyettesítenie kellett egy szónokot, a rögtönzött szentbeszéd mindenkit ámulatba ejtett. Tudatlannak nézték eddig, de most tanújelét adta nagy, alapos és széleskörű ismereteinek, csodás hatású szónoki képességének.
Franciaországban és Itáliában volt vándorprédikátor. Az eretnekek térítésében nagyon eredményes volt. Elsőként tanította rendjében rendtársait hittudományra. Még a romagnai rendtartomány főnökségét is rábízták. Pár év után sikerült ettől a megbízatástól megszabadulnia. Ettől kezdve Páduában apostolkodott egészen haláláig. Tömegek hallgatták, főpapok, kereskedők, még álruhás banditák is, főképp azonban az egyszerű emberek. Antal mindenkit szeretett, a gazdagok iránt részvéttel volt, a szegényekért azonban minden lehetőt megpróbált.
Elhasznált szervezete, szívbaja idő előtt elnyűtte, a kényszerű pihenés sem használt, érezte halála közeledtét. Páduában szeretett volna meghalni, menni már nem tudott, a sietség miatt az utolsó útszakaszt egy rozzant taligán tette meg. 1231. június 13-án, fiatalon, 36 évesen halt meg Pádua elővárosában, Szent Klára leányainak Arcella nevű kolostorában. A Páduai Maria Maggiore-templomban temették el. Már életében szentként ("Il Santo") tisztelték. IX. Gergely pápa már 1232 májusában szentté avatta. 1263-ban átvitték az ő tiszteletére emelt hatalmas bazilikába. Ekkor felnyitották koporsóját, és testét elporladva, de nyelvét épségben találták. 1946. január 16-án XII. Piusz pápa Szent Antalt egyháztanítóvá tette.
IV. Béla 1253-as házioltára (a diptichon) az Árpád-ház szentjei közt együtt ábrázolja Szent Ferencet és Szent Antalt, mivel a király testvére, Erzsébet szinte egyszerre lett szentté avatva Ferenccel és Antallal. XIII. Leó pápa Szent Antalt a világ szentjének nevezte. 1946-ban XII. Piusz pápa az egyházdoktorok közé iktatta.
Temetése napját, a keddi napot tisztelői azóta is Szent Antal tiszteletére szentelik. A koldusok pártfogója, de közbenjárását szokás kérni elveszett tárgyak megtalálásáért és mindennapi bajokban is. Az utasok, szobrászok, agyagmunkások és porcelánkészítők védőszentje.
Példája:
 Tehetségedet használd Isten nagyobb dicsőségére.
Képek a szentről:
   

PÁDUAI SZENT ANTAL


2011.06.13. hétfő: PÁDUAI SZENT ANTAL

Mindenben úgy viselkedünk, mint Isten szolgája


2Kor 6,1-10
Mint munkatársak pedig intünk titeket, ne vegyétek hiába Isten kegyelmét. Mert ő mondja: ,,A nekem tetsző időben meghallgatlak, és az üdvösség napján megsegítlek téged' [Iz 49,8]. Íme, most van a kellő idő, íme, most van az üdvösség napja! Senkinek sem okozunk semmiféle botrányt, hogy ne szidalmazzák szolgálatunkat, hanem mindenben Isten szolgáiként viselkedünk: sok tűrésben, nyomorúságban, szükségben, szorongatásban, verésben, börtönben, zendülés közepette, fáradságban, virrasztásban, böjtölésben, tisztaságban, tudásban, béketűrésben, kedvességben, a Szentlélekben, nem színlelt szeretetben, az igazság igéjében, Isten erejében; jobbról és balról az igazság fegyverzetében, dicsőségben és becstelenségben, gyalázatban és jó hírnévben; mint csábítók és mégis igazmondók; mint ismeretlenek és mégis ismertek; mint halálra váltak, és íme, mégis élünk; mint megvertek, de meg nem öltek; mint szomorkodók, és mégis mindig örvendezők; mint szűkölködők, és mégis sokakat gazdagítók; mint akiknek semmijük sincsen, és mindenük megvan.

Zs 97
Zsoltár. Énekeljetek az Úrnak új éneket, mert csodálatos dolgokat cselekedett. Győzelmet szerzett jobbja, az ő szentséges karja. Megismertette szabadítását az Úr, megmutatta igazságosságát a nemzetek előtt. Megemlékezett irgalmáról, Izrael házához való hűségéről. A föld minden határa látta Istenünk szabadítását. Ujjongjatok Istennek, minden földek, énekeljetek, örvendjetek, zengjetek! Zengjetek az Úrnak lanttal, lanttal és a zsoltár szavával; Trombitával és kürtszóval, ujjongjatok az Úr, a király előtt! Zúgjon a tenger s ami betölti azt, a földkerekség és lakói. Tapsoljanak a folyóvizek, és a hegyek is mind ujjongjanak az Úr előtt, mert eljön megítélni a földet. Igazságban ítéli meg a földkerekséget, és méltányosan a népeket.

Mt 5,38-42
Hallottátok, hogy azt mondták: ,,Szemet szemért, és fogat fogért'' [Kiv 21,24]. Én viszont azt mondom nektek: ne szálljatok szembe a gonosszal, hanem aki megüt téged a jobb arcodon, fordítsd oda neki a másikat is. És aki pereskedni akar veled és el akarja venni a köpenyedet, engedd át neki a ruhádat is; s ha valaki kényszerít téged egy mérföldnyire, menj el vele kettőre. Aki kér tőled, annak adj, és attól, aki kölcsön akar kérni tőled, el ne fordulj.

Évközi tizenegyedik hét – hétfő


 2011. június 13. - Hétfő

  Jézus a hegyi beszédben így szólt tanítványaihoz: „Hallottátok, hogy a
  régieknek ezt mondták: Szemet szemért, fogat fogért. Én pedig azt
  mondom nektek: Ne szálljatok szembe a gonosszal, hanem ha valaki arcul
  üt téged jobb felől, tartsd oda neki a bal arcodat. Aki perbe fog, hogy
  elvegye a ruhádat, annak add oda a köntösödet is. És ha valaki egy
  mérföldnyire kényszerít, menj vele kétannyira. Adj annak, aki kér, és
  aki kölcsönt akar, el ne fordulj tőle.”
  Mt 5,38-42


  Elmélkedés:
  Jézus az ókori jogrendszerek ismert szabályát idézi: „Szemet szemért,
  fogat fogért.” E törvény, amely mai szemmel nézve kegyetlennek és
  durvának tűnik számunkra, egykor azt a célt szolgálta, hogy a bosszú ne
  haladja meg az okozott kár mértékét, s emiatt a maga korában igen
  haladó lehetett. Ezt a törvényt az egyenlőség elve alapozza meg, amely
  ennyire kisarkított és végletes formában valóban kegyetlenség, s emiatt
  Jézus korában a zsidó rabbik inkább a pénzbüntetést javasolták
  kárpótlásként a bosszú helyett.
  Jézus viszont új törvényt ad, melyet új alapra helyez. A szereteten
  alapuló megbocsátás nem áll bosszút, hanem nagylelkűen felülemelkedik a
  rosszon, hogy a jó győzedelmeskedjen.
  © Horváth István Sándor


  Imádság:
  Jöjj, Szentlélek Istenünk, add a mennyből érzenünk fényességed sugarát!
  Jöjj, szegények Atyja, te, bőkezűség Istene, lelkünk fényed hassa át!
  Édességes vigaszunk, drága vendég, szomjazunk, édes lélekújulás.
  Fáradottnak könnyülés, tikkadónak enyhülés, sírónak vigasztalás.
  Boldogságos tiszta fény, szállj meg szívünk rejtekén, híveidnek napja
  légy!
  Ihleted, ha fényt nem ad, emberszívben ellohad minden élő, minden ép.
  Mosd meg, ami szennyezett, aszúságra hints vizet, orvosold a sebhelyet!
  Simogasd a darabost, fölmelengesd a fagyost, útra vidd, ki tévelyeg!
  Add, vegyék el híveid, kik hitük beléd vetik, hétszeres kegyelmedet!
  Jámbornak jutalmazást, engedj boldog kimúlást mindörökké mennyeket!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Évközi tizenegyedik hét – hétfő


2011. június 13. Évközi tizenegyedik hét – hétfő
Páduai Szent Antal áldozópap és egyháztanító

P. Walter Schu LC

Mt 5,38-42
Jézus a hegyi beszédben így szólt tanítványaihoz: „Hallottátok a parancsot: Szemet szemért és fogat fogért. Én pedig azt mondom nektek, ne álljatok ellent a gonosznak. Aki megüti a jobb arcodat, annak tartsd oda a másikat is! Aki perbe fog, hogy elvegye a ruhádat, annak add oda a köntösödet is! S ha valaki egy mérföldnyire kényszerít, menj vele kétannyira! Aki kér, annak adj, s attól, aki kölcsönt akar tőled, ne tagadd meg!”

Bevezető ima: Uram! Nem könnyű bukott természetemmel ezt az üzenetet elfogadnom. De hiszek szavadban és bízom benned, mert egyedül nálad vannak az Örök Élet Igéi. Most, elmélkedésem elején segítséget keresve fordulok hozzád. Nincs más célom cselekedeteimmel, csak, hogy a Te tetszésedet elnyerjem.

Kérés: Uram, segíts, hogy megéljem ezt a radikális felebaráti szeretetet, amire engem, mint tanítványodat felszólítasz. Segíts, hogy el tudjam fogadni felszólításodat arra, hogy a másik arcomat is odatartsam.

1. Az elmélkedéseken végighúzódó gondolatmenet. Felismerjük a szálat, ami végighúzódik ennek a hétnek az evangéliumi részein? Ami szembeötlő benne, az Isten országának a radikális újdonsága. Alapelve egészen új: olyan felebaráti szeretet, ami ellenségeink szeretetét várja tőlünk (hétfő, kedd). Ez az elv újfajta hozzáállást követel, mely minden tettünket befolyásolja (szerda). Teljesen új módon és formában kell Mennyei Atyánkhoz imádkozni (csütörtök). És végül új a Krisztus tanítványai számára megfogalmazott felszólításban, hogy Isten országa legyen az egyetlen kincsük (péntek), és hogy az Ő országának a keresése kell, hogy első helyen álljon életünkben (szombat). Milyen jó kiválasztottnak lenni, hogy Isten országának építésében segítsünk! Micsoda öröm, megtiszteltetés és dicsőség egy ilyen Királyhoz tartozni!

2. „Én pedig azt mondom nektek …" A hegyi beszéd közepébe csöppentünk. Krisztus olyan tekintélyt sugároz beszéd közben, ami megdöbbenti zsidó hallgatóságát, sőt sokkolja őket. Azzal a céllal lép fel, hogy megváltoztatja azt, amit Mózes és a próféták törvényei hirdettek (ami a zsidó hit tekintélyének abszolút alapja). Ne felejtsük el, hogy Isten Mózesnek adta a Tízparancsolatot, és hogy a próféták valóban Isten szavát hirdették. Ha Jézus mégis azt mondja: „Hallottátok… én pedig azt mondom nektek…”, annak csak két oka lehet: Krisztus vagy őrült, vagy valóban Isten Fia, aki „nem azért jött, hogy megváltoztassa a törvényt, hanem hogy tökéletesítse”.

3. „Ne álljatok ellent a gonosznak." Nehezen találnánk ennél radikálisabb kijelentést. Ki merne ilyet mondani, ha nem maga az Isten Fia? Ő meg is valósítja ezt életében, és hagyja, hogy a gonoszok keresztre feszítsék. De lehetséges, hogy mi, a követői, a keresztények is eszerint éljünk? Valóban odatartjuk a másik arcunkat is annak, aki üt bennünket? Adunk-e még többet annak, aki igazságtalanul sokat követel tőlünk? Mi a szándék, ami Krisztusnak ezen parancsai mögött rejlik, ami látszólag kiszolgáltatottá, sebezhetővé és eszköztelenné tesz bennünket? Nem más, mint az a hősies felebaráti szeretet, mely képes a gonosz embereket az evangélium ügyének megnyerni. És ez az, amire Krisztus, a mi Megváltónk olyan nagyon vágyik: „Ez jó és kedves üdvözítő Istenünk szemében, aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és eljusson az igazság ismeretére. " (1 Tim 2,3-4).

Beszélgetés Krisztussal: Uram! Olyan szívre vágyom, ami egyre jobban hasonlít a Tiédre. Segíts nekem, hogy egyre jobban küzdjek azért, hogy minden ember üdvözüljön és felismerjen Téged életében.

Elhatározás: Ma teszek valakinek egy szívességet, akivel nehezen jövök ki.


A pápa imaszándéka 2011 június hónapra:
A papok: Hogy a papok, Krisztus Szívében egyesülve, mindig igazi tanúságtevői legyenek Isten gondos és irgalmas szeretetének.
Missziós hivatások: Hogy a Szentlélek támasszon közösségeinkből nagyszámú missziós hivatást, akik készek arra, hogy teljesen Isten országa terjesztésének szenteljék magukat.


-- 
Ez a Vándor Evangélium apostoli imaszolgálat napi evangéliumhoz kapcsolódó listája. A Vándor Evangélium program ebben az évben a Család évét szolgálja.
Amennyiben kérdése van a leírtakkal kapcsolatban, az alábbi e-mailcímen felteheti: info@vandorevangelium.hu
www.vandorevangelium.hu
 
Segít ez a szolgálat önnek? Szívesen segítené szolgálatunkat? 
Elsősorban azzal teheti meg, ha másnak is ajánlja a napi elmélkedéseket, azonban örömmel fogadunk minden anyagi támogatást is, amelyek segítik missziós tevékenységeinket. Alapítványunk várja adója 1%-ának felajánlását is, hogy az evangélium terjesztésére fordíthassa.
 
Missio Christi Alapítvány 
Adószám: 18254589-1-43
CIB Bank 11100908-18254589-10000001

Vendégkönyv

Subscribe in a Reader

Térkép

Powered By Blogger

Bible

PayPerPost, Inc

PPP Direct

PayPerPost, Inc

PPP Direct

Fogarasi Levente

Fogarasi Levente
Születésnapom
Powered By Blogger