2012. május 10., csütörtök

Húsvét ötödik hete – csütörtök


2012. május 10. - Csütörtök

  Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: „Amint engem  szeret az Atya,  úgy
  szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
  megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
  megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
  azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
  teljes legyen.”
  Jn 15,9-11

  Elmélkedés:

  A szőlőtőről és  a szőlővesszőkről szóló  jézusi példabeszéd folytatása  a
  mai evangéliumi rész,  amelyből megtudjuk,  hogy a szeretet  az az  éltető
  erő, amely összekapcsolja Jézust és a benne hívőket. A szeretet folyamatos
  és kölcsönös  áramlása  jelenti  az  Isten és  az  ember  közti  kapcsolat
  alapját.  Krisztushoz  fűző  szeretetünknek  egyrészt  folyamatosnak  kell
  lennie, mert  ha  megszűnik,  a kapcsolatunk  is  megsérül.  E  szeretetet
  ugyanakkor  jellemzi  a  kölcsönösség  is.  Jézus  szeret  minket,  és  mi
  viszonozzuk az ő szeretetét. Amikor a szeretetnek ilyen formájú megélésére
  törekszünk, akkor nem  kevesebbre vállalkozunk, mint  hogy olyan  szeretet
  kössön össze minket Jézussal, amilyen szeretet összekapcsolja az Atyát  és
  a Fiút. Jézus szavai igazak: Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek  én
  is titeket. Viszonozzuk Jézus szeretetét olyan gyermeki  engedelmességgel,
  ahogyan ő szereti az  Atyát! Lehet-e bármi  is fontosabb életünkben,  mint
  megmaradni ebben a szeretetben?
  © Horváth István Sándor
   
   

  Imádság:

  Istenünk, szeretettel  valósítsd meg  ránk vonatkozó  akaratodat  azáltal,
  hogy  mindennap  irgalmas   karjaidba  veszel   minket.  Irgalmad   nélkül
  elvesznénk és elveszítenénk legnagyobb ajándékodat, az örök életet.
_______________________________________________
Evangélium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Vendégkönyv

Subscribe in a Reader

Térkép

Bible

PayPerPost, Inc

PPP Direct

PayPerPost, Inc

PPP Direct

Fogarasi Levente

Fogarasi Levente
Születésnapom